Партнер, а не підрядник

Травень 2, 2013

Сьогодні клієнтам рекламних агентств вже не потрібна реклама. Їм потрібен крутий сайт, який продає, вірусне відео, 100 тисяч фоловерів у Twitter, Facebook, «ВКонтакті», розкручений канал в YouTube — і все це швидко і дешево. І саме з цієї причини в найближчі роки індустрію реклами неминуче чекає трансформація.

Традиційні рекламні і маркетингові агентства, які не зможуть або не захочуть змінюватися, неминуче занепадуть, а на перші ролі вийдуть агентства нового покоління, які відмовляються від звичної моделі винагороди (погодинна оплата праці професіоналів або відсоток від вартості реклами в ЗМІ) та вибудовують нові відносини, де винагорода залежить від цінності, яку агентство створило для клієнта.

Все про настільний теніс: правила гри, класичні удари і історія — http://nasten.com.ua

Неминучість змін пов'язана з моделлю поведінки споживачів при ухваленні рішення про покупку, яка стрімко міняється, і тільки ті компанії, які зможуть постійно адаптувати свої стратегії до цих умов, опиняться на вершині успіху.

Можна говорити про те, що змінюються самі критерії, за якими бізнес вибирає собі рекламне агентство для співпраці.

На мій погляд, при оцінці кандидата ви повинні задати самі собі п'ять питань:

  • Наскільки глибоко рекламне агентство в змозі розібратися в тонкощах ваших взаємин з покупцями? Цінність, яку воно може запропонувати, як раз і полягає в створенні змістовних зв'язків між вами і ними. Зв'язок без змісту — лише імітація діяльності. Без найтіснішого спілкування з вашими покупцями агентство буде не в змозі придумати і реалізувати по-справжньому ефективну кампанію.
  • Дійсно агентство здатне до «цифрового» мислення? Компанії, що спеціалізуються на онлайн-маркетингу, безумовно, стануть особливо затребуваними в найближчі роки. Однак не все те digital, що так називається: наявності у агентства інтернет-підрозділу недостатньо. Шукайте компанію, яка є цифровий по суті: цифрове мислення повинно бути в ній частиною культури і творчого процесу.
  • Вміє агентство працювати з різними джерелами інформації? Неможливо будувати онлайн-стратегії кампанії і без серйозного фундаменту. Соціальні медіа, мобільний маркетинг, веб-сайт повинні бути повністю інтегровані в традиційні медіастратегії. Провідні агентства перетворюють інформацію в знання, а знання — в продумані дії. Вони створюють кампанії, досягають конкретного результату, який можна виміряти як з точки зору традиційних показників ефективності реклами, так і в плані продажів.
  • Досить добре агентство просуває свій власний бренд, щоб працювати з вашим? Працюйте тільки з тими, у кого слово не розходиться з ділом. Світ рекламних послуг сповнений балакунів — «мислителів» і самопроголошених гуру, але через деякий час виявляється, що всі вони говорять приблизно одне і те ж. Найбільшу користь організації можуть принести агентства, на ділі підтверджують те, що декларують. Зверніть увагу на ті з них, які демонструють успішність власних теорій на прикладі свого бренду. Подивіться, наскільки ефективно вони використовують самі для себе ті маркетингові інструменти, які пропонують вам. Оцініть їх сайт, персональні бренди співробітників, рівень залучення в соціальні мережі та інші напрямки маркетингових комунікацій.
  • Наскільки пріоритетним клієнтом ви будете для агентства? Воно повинно стати вашим партнером з великої літери, а не просто підрядником. Його співробітники повинні бути зосереджені на вашому успіху і задоволеності, а не приділяти вам увагу за залишковим принципом. Членам команди день за днем необхідно робити маленькі кроки до зав'язування професійних відносин і знаходити час для того, щоб показати: вони зацікавлені у вашому успіху — як в особистому, так і в корпоративному.

Але головне — треба пам'ятати про те, що завданням маркетингових зусиль є не галузеві нагороди за креативність, не висока цінова ефективність медіа витрат, не гарний дизайнерський веб-сайт, не величина натовпу друзів у соцмережах і навіть не кількість переглядів вірусного відео в YouTube. Робота агентства — це генерація нових покупців для вашого продукту.