Безкоштовний сир

Вересень 8, 2013

Безкоштовна роздача зразків продукту і дегустація в супермаркеті — популярні способи просування. Однак точно підрахувати корисний ефект таких акцій майже неможливо. Нещодавно чиказька компанія Freeosk знайшла спосіб перетворити безкоштовні зразки джерело цінної маркетингової інформації.

Безкоштовна роздача зразків продуктуОтримавши в серпні 2013 року венчурні інвестиції в розмірі $6 млн., вона створила спеціальні апарати з роздачі зразків, які планує встановлювати в роздрібні мережі. Зовні вони схожі на звичайні торговельні автомати, однак «платою» за пробники товарів стають не гроші, а інформація про споживача. Щоб одержати безкоштовний зразок, потрібно просканувати свою картку лояльності торговельної мережі або дисконтну картку. Через певний час інформація про покупців, які взяли зразок, зіставляється з відомостями про людей, які купили повноцінну версію продукту.

«Freeosk, — пояснює глава компанії Метт Айхорн, — дає відповіді на найважливіші питання: купив покупець ваш продукт після того, як спробував зразок? Продовжив він купувати його? Переключився на продукцію конкурента?» Цікаво, що плата за встановлення автоматів Freeosk лягає на плечі виробників продукції, а не супермаркетів. Додатково оплачується обслуговування автоматів — розміщення реклами на кольоровому дисплеї, заповнення запасів зразків і т. д.

Запуск пілотного проекту відбувся у вересні: компанія розмістила кілька автоматів в американській оптово-роздрібної мережі sam's Club, покупки у якій здійснюються тільки по клубній карті. У перспективі Freeosk може вийти далеко за межі супермаркетів: зразки можна роздавати у фітнес-клубах, кінотеатрах, кафе.


Бюро перекладів Алфавіт перекладе будь-який технічний текст за копійки. Звертайтеся.


Автомати можуть видавати не тільки зразки, але і, наприклад, купони на знижку. Це не єдина спроба вдосконалити цей процес. У минулому році схожа ідея прийшла в голову австралійської компанії Fantastic Delites. Вона встановила в торговому центрі Аделаїди автомат, який безкоштовно видавав пачку чіпсів тільки після того, як користувач виконає певну дію. Завдання були різними: натиснути кнопку на автоматі від 100 до 5 тисяч разів, станцювати, віджатися — а в деяких випадках навіть схилити коліна або кілька раз вклонитися автомату.

Маркетингової інформації таким чином добитися не можна, зате привернути увагу до апарату і продукту, який він роздає, — цілком. Процес роздачі зразків продукції можна не тільки автоматизувати, але і зробити більш ефективним з точки зору вивчення уподобань споживача. Стартап Freeosk взяв найкраще з технологій вендингу, додав ІТ — і отримав автоматичного мерчандайзера.